Castle Crashers Remastered Review

Castle Crashers Remastered är i princip samma spel som tidigare, men de olika förbättringarna gör det till ett äventyr värt att spela igenom igen.

År 2008 började Microsoft verkligen driva digitala titlar på Xbox 360 med kampanjen Summer of Arcade. Den första händelsen såg braid och Geometry Wars: Retro Evolution 2 brast på scenen, men det spelade också värd för en fånig liten fyra-spelare co-op beat dem upp med namnet Castle Crashers som vann spelare över med sin sadistiska känsla av humor och knappmaskande action. Sju år senare har XBLA-klassikern återföds för Xbox One i form av Castle Crashers Remastered .

Castle Crashers Remastered är mer eller mindre samma spel som släpptes för sju år sedan. Det möjliggör fyra-spelars samarbete både online och av, och uppdragar spelare att rädda prinsessor och halshugga fiender på dess många nivåer.

Kärnspelet är som utvecklarna Behemoth tog några av de mest populära elementen i klassiska beat 'em up-spel och kastade dem i en mixer. Till exempel är bergsridning, populariserad i Golden Axe, någonsin närvarande i Castle Crashers Remastered, med spelare som kan rida på toppen av hajar, kameler och avföringshjältar. Liksom i Double Dragon är spelare gropna mot varandra efter att de kvinnor i nöd har räddats och måste kämpa mot varandra för att tjäna prinsessornas tillgivenhet. Det finns många andra element i Castle Crashers Remastered som lånar från beat 'em ups som kom före, och på många sätt hyllar det vackra genren.

Trots detta vet de som spelade Castle Crashers ursprungligen redan allt det; de spelade spelet för 7 år sedan. Den större frågan är vad Castle Crashers Remastered tar med sig till bordet som gör det värt att uppgradera.

Först och främst har de visuella bilderna fått en ganska betydande uppgradering med enormt förbättrade strukturer. Handlingen körs också med en jämn 60 bilder per sekund, vilket gör Castle Crashers Remastered till en visuell behandling.

Medan förbättrad grafik är trevlig, är det största tillägget till remaster ett nytt minispel som heter Back Off Barbarian. Liksom de andra spellägena kan detta beroendeframkallande och utmanande lilla minispel spelas med en kombination av lokala och online-spelare, och är en absolut sprängning med rätt grupp människor. Kärnan i det är att spelare rör sig längs en brädplatta och försöker undvika ett allt fler fiender och bara kan röra sig genom att trycka på ansiktsknapparna. Det är lite svårt att förklara det skriftligt, men det är lätt att plocka upp och spela.

En annan fördel med att uppgradera från Xbox 360-versionen är att The Behemoth har förbättrat matchmaking, vilket gör det lättare att hoppa in i ett onlinespel än någonsin. Detta hjälps också av det faktum att det finns fler som spelar online än på 360 för närvarande, så de som missade online Castle Crashers upplever första gången nu har en chans att se vad allt väsen handlade om.

Online är så aktivt i Castle Crashers Remastered just nu på grund av ett par olika skäl. För det första har spelet just släppts, och därför kan ett mer aktivt onlinemiljö än vanligt förväntas. För två har The Behemoth utfärdat en fantastisk affär för att övertyga människor att uppgradera från Xbox 360-versionen till Xbox One-versionen. Alla som ägde spelet på Xbox 360 kommer att kunna uppgradera till den återställda versionen gratis mellan nu och 20 september. Även om tidigare ägare på 360 missar tidsfristen för den gratis uppgraderingen, kommer de dock att kunna köpa Castle Crashers Remastered till ett rabatterat pris på $ 5.

Om spelare av någon anledning inte vill uppgradera till Xbox One-versionen av spelet gör de det ursprungliga spelet bakåtkompatibelt. Dessutom kan spelare överföra spara filer och DLC som köpts i Xbox 360-versionen till Xbox One-versionen, vilket är utmärkt för de som inte vill gå igenom den galen galningen som krävs för att låsa upp alla karaktärer och vapen igen.

Castle Crashers Remastered verkar vara en no-brainer, men eftersom det är praktiskt taget samma spel som släpptes för sju år sedan, har det fortfarande samma brister. Ibland kan spelet känna sig som en repetitiv slog, och karaktärsprogressionen är inte särskilt tillfredsställande. Chefstriderna är fortfarande en höjdpunkt för det mesta, men några av dem är bara irriterande, särskilt i samarbete med fyra personer som fyller på skärmen. Men nu är spelet snyggare, flerspelarsamhället föryngras och det finns ett nytt minispel att leka med. Så medan fans tålmodigt väntar på släppandet av The Behemoths nästa spel, bör Castle Crashers Remastered fylla tomrummet ganska snyggt, även om de redan har spelat det på Xbox 360.

Trailer

[HTML1]

Castle Crashers Remastered är för närvarande tillgängligt på Xbox One. Game Rant fick en Xbox One-kod för denna recension.